Ahad, 28 April 2024

cerita kerja (9) : introvert

assalammualaikum dan salam sejahtera...

beberapa minggu lepas, aku dan kawan kerja JKR bergurau senda tentang sikap introvert. 

yang lebih menjurus kepada rasa cuak untuk mempengerusikan mesyuarat atau membuat bentangan analisis dalam mesyuarat. 

dan, sikap boleh menyendiri dalam tempoh masa yang lama. 

lalu, aku mengakui aku seorang introvert dan mereka semua tergelak besar sambil menggeleng. 

dikatakan, aku punyai sifat santai ketika pembentangan dan mudah blending dengan ramai orang. 

sungguh hakikatnya aku praktis benda alah tu. 

bila aku balik rumah, segala tenaga gelak ketawa hilang. aku boleh tidur lebih dari lapan jam untuk keluarkan semula tenaga extrovert yang tak ngam dengan badan aku. huhu. 

aku jugak dah buat ujian 16 personalities. 

keputusannya, aku 58% introvert.

sekian. 

2 ulasan:

  1. Terkadang saya bingung , saya nih tipe introvert kah, atau extrovert. Tapi ada tipe baru ambivert. Yg merupakan kombinasi dari intro dan extro 😄.

    Saya sendiri bisa2 saja bertemu dengan orang baru lalu Senda gurau, apalagi sesama bloggers. Walau pun setelah itu pulang rumah langsung masuk kamar, dan menyendiri lagi 🤭😅. Makanya saya rasa saya nih tipe ambivert. Di tengah2. Tak terlalu open sangat dengan orang lain, tak suka keramaian, tapi sesekali saat traveling sukaaa datang ke tempat2 ramai.

    Tapi saat ambil test saya ternyata ISTJ. Introvert 89% 🤣🤣

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya dapat advocate INFJ.
      lagi introvert kamu dari saya.

      Padam

perkongsian dan komen yang membina aman dihargai